zaterdag 25 april 2015

Gewoon K

Tam, tam, tááááá! Dit is de titel van mijn allereerste boek. 'Gewoon K' dat staat voor gewoon kut, gewoon klote, gewoon kanker of iets anders gewoon k-erigs. Niet bijster origineel maar wel passend bij mij. Het is echt ongelofelijk moeilijk geweest om dé titel te vinden. Ik ben er content mee. Ongetwijfeld zullen er andere meningen zijn, geloof mij, ik heb er al vele gehoord, maar het is toch zeer persoonlijk en ik kan het niet iedereen naar de zin maken (zou wel leuk zijn, dat dan weer wel) Nu weten jullie het en op 31 mei weet de rest het ook. 

 Ik heb jullie al verteld dat de 88 verhalen zijn bijgeschaafd door een redactrice. Ze heeft mijn verhaal goed intact gelaten alleen de buikigheid (van links naar rechts schieten in een verhaal) waar ik, zeker in het begin, aan leed eruit gehaald. Daarnaast heeft ze verleden, heden en toekomst meer naar een moment gebracht. Enne, er zal ongetwijfeld ook een dtje of een ttje zijn aangepast. De redactrice heeft het in twee delen weer naar mij teruggestuurd en zo kon ik dan weer kijken of het allemaal nog klopte. De redactrice heeft die aanpassingen weer opgepakt en haar werk is klaar.

Afgelopen week kreeg ik de opdracht om mijn teksten aan te passen daar waar in mijn blog ik verwees naar een foto of meerdere foto's. Er komen geen foto's in het boek. Dat is wel raar hoor, zo herleef ik weer een boel momenten ook mindere gezellige. Het is ook belangrijk dat juist doordat ik er 'maar' 88 uit heb gehaald het verhaal nog wel klopt. In chronologische volgorde ook hè. De uitgever heeft daar ook nog naar gekeken. Momenteel is de vormgever bezig met de cover, voor-, eind- en achterflap. Het idee is dat er een verzameling van mijn selfies komt en daaroverheen de titel en op de flappen stukjes tekst. Ik vind het rete spannend want ja, je kop ergens op is niet niks en ik sta er vaak echt niet florissant op maar wat boeit het.


Manlief is dol op de moderne technologie en hij riep gisteren, "Chant, je staat op het literatuurplein!" "Huh, wat voor plein?", vroeg ik. Het blijkt dat de uitgever mijn ISBN nummer heeft aangemaakt en dan verschijn je al direct op die website. Gewoon K, auteur, Chantal Deen 0-79287-57-4, 2015, prijs €15,00, nog niet verschenen. Zo staat het daar op de site, gaaf hè?! Nu weten jullie ook de prijs!

Auteur, whahahahaha, wat een leuke nieuwe functie erbij. Tja, de volgende stap is dan het boekenbal;-) Dat zou toch machtig zijn. Manlief ziet zichzelf wel een wijntje drinken met Connie Palmen. Ik waag wel een dansje met Herman Koch. Wie zal het zeggen, ik heb geen idee aan wat voor criteria je dan moet voldoen. Moet je er 100.000 verkopen? Of maak je bij 50 stuks ook al een kansje? Voorlopig heeft boekhandel Huyser in Delft er al 300 besteld, hoe vinden jullie dat dan?! Ik sta elke dag op met een glimlach van oor tot oor. Dat neemt niemand van mij af. Al verkoop ik er 1, het zal de pret niet bederven. Zodra de cover af is zal ik hem jullie zeker laten zien, ik kan zelf ook niet wachten.

Met mijzelf gaat het best goed. De vermoeidheid wordt echt minder. Er is nog geen pijl op te trekken maar ik kan er goed mee leven. Mijn nagels willen nog niet meewerken en trekken zich verder terug. Buiten dat gaat het goed. Nog een hobbel de komende week en dat is de port a cath eruit en dan mag ik nog een keer aanschuiven bij dokter D en dan hoop ik even witte jas vrij te zijn.


 When life brings you lemons make lemonade

Heel veel liefs,

Tough Dutch cookie

Geen opmerkingen: