vrijdag 8 mei 2015

Stop de tijd

Stop de tijd. Dat is wat ik soms gewoon wil doen. Weet je wat?! Het kan ook, die tijd even stop zetten. Ik heb het gedaan afgelopen week. Ha, dat hadden jullie natuurlijk allang gemerkt. Ik kreeg verontrustende berichten van mensen of alles wel goed met mij ging en gaat.;-) Het was zo stil hier online. Dat komt omdat ik met mijn gezin een weekje naar de Ardennen in België ben geweest. De wifi was daar niet of nauwelijks aanwezig. Het was even afkicken in het begin maar daarna een zegen voor tout la familie. Een vakantie vieren zoals vakantie hoort te zijn. Samen zijn, spelletjes doen, ruzie maken, vervelen, lezen, ondersteboven op een bank hangen en weer spelletjes doen.

Ik doe er hierboven wel zo luchtig over maar poeh hé, die wifi is toch wel een dingetje. We zaten in de buurt van Dinant in een leuk park met houten huisjes en voor de rest was er geen moer te doen. Prima toeven dus. Echter merkte ik daar dat ik mijn dagen thuis wel veel online doorbreng. Ideeën genoeg voor een nieuwe blog daar maar ja, geen wifi. In het restaurant dat hoorde bij het park was er wel wifi maar ik vond het te ver gaan om daar nu eens uitgebreid met mijn laptop te gaan tikken. Nee, als een stelletje debielen dook iedereen daar zijn of haar telefoon, iPad of tablet in om de broodnodige vaak onzinnige informatie op te zuigen. Zoonlief zat daar in stil protest want geen smartphone en zijn tablet had ie laten vallen dus kapot. Dat hebben we dan ook beperkt tot die keer, in dat restaurant dan;-)

Terug in het huisje was het vrij van gepiep en getril van berichten die stonden te popelen om gelezen te worden. We hebben daar de tijd even gestopt en vele uren doorgebracht aan tafel met het spel Risk. Uren hebben we gespeeld zonder op de klok te kijken. Zalig toch! We hebben het zelfs zo bont gemaakt dat we na het ontbijt gewoon in onze pyjama's het spel hebben opgezet en tot twee uur in de middag hebben aangevallen, verdedigd, tactische moves hebben gemaakt, elkaar verraden en pacten gesloten. Wat een heerlijke ochtend/middag was dat. Gewoon even los komen van de tijd. In ons dagelijks leven is er altijd wel een reden om op die klok de kijken. In de vakantie mag je dan gewoon roepen, "Stop de tijd". Om dan vervolgens te doen waar je zin in hebt en niet aan tijd gebonden bent. Ik heb het als zeer bevrijdend ervaren. Het weer was echt vier seizoenen in een dag daar. Dus van zon naar storm naar regen en weer terug. Top weer om lekker binnen te blijven. We hebben ook nog wat bezocht hoor, het stadje Dinant en de Grotten van Han (A zei tegen zoon B, we gaan naar de grotten van Hannibal, B ligt nu nog in een deuk. Een kinderhand is snel gevuld;-))

Helaas moest vanochtend de wekker weer worden gezet want naar huis. Het is dan net of iemand knipt met zijn vingers en weg is die tijdloze tijd. Bepakt en bezakt moesten we weer terug naar de dagelijkse realiteit. In totale ontspannen toestand reisden wij af naar de lage landen. Na drie kwartier kwam ik erachter dat ik één kastje was vergeten in te pakken, arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh. De eerst volgende afslag konden wij rechtsomkeer maken en de tocht de bergen in weer starten. A nam het sportief op en zei, "ach, laat dit dan een les zijn voor de volgende keer."" Persoonlijk kijk ik zelf altijd even in alle kastjes maar ja, jij zei dat jij dat al had gedaan." Grrr, ja dat dacht ik gedaan te hebben. Weg was de ontspannen Chantal, enter gestreste Chantal. Gelukkig verliep de reis terug naar het huisje voorspoedig en kon ik de achtergebleven kleding in de achterbak zwiepen en startte we de reis opnieuw in, bestemming thuis.

Stop de tijd gaat ook bijna gelden voor dit blog. Ik heb lang nagedacht over wat nu wijsheid is maar binnenkort gaat dit blog de lucht uit. Vanaf 1 juni is mijn boek, 'Gewoon K', verkrijgbaar bij de betere boekenwinkel ook in België. Als je nu googled op de titel van het boek en mijn naam, Chantal Deen dan zie je waar het te koop is. De reden van het sluiten van het blog is dat anders het boek geen toegevoegde waarde heeft. Bovendien is het boek keurig geredigeerd en gecorrigeerd. Dan zouden mensen hier alleen maar schrikken. Ik ga echter gewoon door met schrijven en hou jullie dan ook absoluut op de hoogte op welk platform dat zal zijn. Voorlopig blijf ik nog even hier en zullen we de berichten van voor 23 maart langzaamaan verwijderen. A.s. maandag wordt mijn eerste boek gedrukt, spannend! Ik kijk ernaar uit.

Laughter is timeless- Walt Disney

Heel veel liefs,

Tough Dutch cookie


Geen opmerkingen: