zaterdag 16 mei 2015

Zeg nooit, nooit.

Vroeger, toen ik nog een klein Brabants meiske was, vond ik het zo saai dat wij nooit verhuisden. Vanaf mijn 16e ben ik inmiddels 15 keer van woning gewisseld en dan heb ik mijn buitenlandse adressen niet eens meegerekend. Voordat ik S en B kreeg had ik nog nooit in een ziekenhuis gelegen. Nu heb ik er vaker gelegen dan mij lief was. Voor mijn diagnose was ik eigenlijk nooit ziek. Ja, soms een pakte ik eens een griepje mee maar die sloeg ik ook weleens een jaar over. Nu heb ik zoveel kwaaltjes onder of op de leden gehad die alle andere jaren overtreft. Dus, zeg nooit, nooit!

 Ik ben een maagd in hoofdpijnen, holtepijnen en alles wat in die omgeving pijn kan doen. De afgelopen dagen heb ik de holtes goed waargenomen kan ik jullie vertellen. Jemig, dat is echt niet tof. Pijn in je dak is echt zóóó ondergewaardeerd. Ik dacht dat ik nu echt kniftig ging worden. Man, wat een toezzzztand blijft dit toch. Ik zei al, maagd hè dus bij alles schiet ik in de stress. Als ik mij voorover buig (waarom zou je dat doen nu?) dan voel ik mijn hoofd nog zwaarder worden. Weer overeind komen is een uitdaging op zich want dat evenwicht is nog niet helemaal intact. Dus kom ik omhoog en moet ik de boel weer recht en op scherp stellen. Ondertussen slik ik de antibiotica vrolijk door. Ik blijf binnenshuis om echt de rust te nemen en te hopen dat de ontsteking de pleiterik gaat maken.

Vriendin S gaf mij de tip om veel te stomen met kamille. Ik heb vandaag al vier stoomsessies achter de rug, ik heb inmiddels een huid waar een baby jaloers op zou zijn. Het blijft wel een gestuntel van jewelste, want ik en stoom is niet echt een goeie combi. Snappen jullie? Warmte! Een saunabezoek is een kwelling voor mij. Ik vind het veel te warm en vochtig. Ik snap werkelijk niet wat je daar voor je lol nu gaat doen. In je blote reet tussen allemaal vreemde mensen zitten. Ieuw, dat trek ik echt niet. Ik moet dan namelijk kijken. Met kijken bedoel ik dan naar de geslachtsdelen, of het een man of vrouw is dat maakt niet uit. Ik kan niet niét kijken. Laatst zei iemand tegen mij dat je twee soorten types hebt in een sauna, zij die oogcontact maken en zij die het oogcontact vermijden. De persoon in kwestie was een oogcontact mijdende. Ze zei, "Ja, Chant, mijn vriendin heeft altijd aanspraak maar ik maak gewoon geen oogcontact dus dan komen ze niet of ze durven niet." Hahaha, snap je, dan zou ik allerlei types achter mij aan krijgen omdat ik blijf kijken.

Goed, ik dwaal weer af, ik heb dus moeite met warmte in allerlei gedaantes. Stel je dit voor, ik heb het water gekookt en scheur een zakje kamille open en strooi dat in een wasteiltje. So far, so good. Dan als de wiedeweerga breng ik de teil naar de tafel (manlief zegt dat er geen tijd te verliezen valt bij dit klusje;-)) en ga zitten met een theedoek over mijn hoofd en dan,.. ruk ik die theedoek weer eraf omdat ik het zo warm heb. Tegelijkertijd denk ik, "Kom op Chant, niet zo zeiken, hop, doe dat ding weer over je hoofd." Hopla, die doek weer over mijn hoofd en ik adem door mijn neus (gelezen op het internet) die kamilleshizzle in. Pfffff, wat is het warm. Ik ruk weer die doek van mijn hoofd. Ja, snappen jullie het een beetje?! Dat verklaart ook de vier sessies.

Preutse maagd die ik ben ging ik toch vandaag eens googlen wat een holteontsteking nu is en vooral wat je eraan kunt doen.

Ik heb een bijholteontsteking
In het kort:

  • De bijholten zitten links en rechts van uw neus in het bot van uw bovenkaak en voorhoofd.
  • U heeft een bijholteontsteking wanneer u bij verkoudheidsklachten (lopende, snotterige of verstopte neus) extra klachten heeft, zoals pijn/druk voelt in uw gezicht of minder ruiken.
  • Kauwen of bukken kan de pijn opwekken of verergeren.
  • Een bijholteontsteking gaat meestal binnen 1 tot 3 weken vanzelf over.
  • Neusdruppels en paracetamol kunnen de klachten verminderen.
  • Antibiotica hebben geen invloed op de klachten of op het herstel.


Nou, dat is weer zeer prettige en nuttige informatie, toch?! Zit ik hier aan de, misschien wel vijfde antibioticakeur in een jaar tijd en maakt het geen fluit uit?! Aan het eind van de pagina stonden ook nog tips om dit soort ontstekingen te voorkomen. De belangrijkste tip wilde ik jullie niet onthouden, zorg voor een goede weerstand! Ja, duh! Die heb ik nog niet, tsssss. Oh ja en geen stress wil ook nog weleens goed zijn, whahahaha. O.k., ik snap heus wel hoor dat ik tot de minderheid behoor maar toch dit soort opmerkingen zijn toch inkoppertjes. Als ik een goede weerstand had dan zat ik niet met mijn kop boven een kom met kokend heet water. Goed, het is wat het is. Dus ram ik er zo nog een paracetamolletje of twee in, spray Otrivin in mijn neus en ga proberen te slapen. Op naar het zoveelste herstel.



Before you give up, think about why you held on so long.
 
Heel veel liefs,
 
Tough Dutch cookie

     









          Geen opmerkingen: